To będzie trochę nietypowa notka
- na podstawie gry Ubisoftu wymienię powody, dla których oryginalny „Prince of
Persia” z 1989 roku przewyższa ów tytuł po wielokroć.
1)
Bohater się nie odzywał.
2)
Fabuła była o niebo lepsza (sic!!!).
3)
Animacja ruchów postaci była rewelacyjna i pomysłowa (np.
szybkość ruchu miała istotne znaczenie).
4)
Nie sposób było się nudzić – mimo jednolitości
rozgrywki i kreacji lochów, gracz cały czas pozostawał w napięciu (czy uda się
tym razem?!) i chciał wiedzieć, co będzie dalej.
5)
Ani świat, ani - tym bardziej - postaci nie zdawały się być tworzone na
siłę.
6)
Walki były emocjonujące.
7)
Nie było irytujących, nudnych jak flaki z olejem
bossów, który trzeba było pokonywać po kilka razy.
8)
Człowiek nie dowiadywał się po kilku godzinach, że za
właściwe zakończenie historii musi dodatkowo zapłacić (skandal!).
Ocena: 5=/10