Notkę przygotował Psycho-Mantis.
„Killzone 2” to jeden z najlepszych
shooterów na PS3. Mamy tu fantastyczne uniwersum, świetny design wrogów i
lokacji, dużą różnorodność otoczenia, zadań, broni i niezłą porcję czystej
rozrywki.
Strzelanie wypada doskonale,
postacie są naturalnie ociężałe - to chyba jedyna gra, w której czuć masę ludzi
i sprzętu, który dźwigają, a postacie nie latają niczym kolibry. Duży plus! Wyśmienicie
wypada też system osłon. Tryb multiplayer to wręcz klasyka gatunku - jest
dopracowany pod każdym względem, posiada masę trybów, świetny podział klas
postaci, a także design i strukturę map. W zasadzie jedyną wadą są wyrzutnie
rakiet, przez które często dochodzi do wymiany ognia na ślepo, przez co tworzy
się chaos na mapie.
Polecam!
Plusy:
+ uniwersum
+ design wrogów
+ bronie
+ ciężar broni
+ audio/ muzyka
+ grafika
+ multiplayer
+ klasy postaci
+ system osłon
+ różnorodność rozgrywki
+ przejrzyste menu gry, zwłaszcza
w multiplayerze
Minusy:
- wyrzutnie w trybie multiplayer
- blokowane save gry
Ocena: 9+/10
„Killzone 3” to doskonała kontynuacja
klasyka gatunku. Rozgrywka jak i fabuła są bardzo wciągające, cieszą nowe
bronie i przeciwnicy. Gameplay jest różnorodny - powiela wszystkie zalety
poprzedniej części i dodaje możliwość pokierowania kilkoma pojazdami. Na
wyróżnienie zasługuje doskonała polska wersja językowa (sztucznie wypada
jedynie głos Autarchy Vasariego, reszta jest bez zarzutu).
Gra posiada również możliwość
przejścia kampanii na splitscreenie, niestety, z niezrozumiałych względów, nie
da się zagrać w co-opie przez internet. Multiplayer ponownie dostarcza masę
zabawy i wyznacza standardy w sieciowych strzelankach na PS3. Poprawiono balans
broni, zreformowano klasy i dodano masę doskonałych patentów, jak choćby
brutalne zabójstwa wręcz. Są świetne, ale
przydałoby się je jeszcze trochę zbalansować - czasem można złapać
przeciwnika z niesamowitego dystansu, gdy ten do nas strzela, a czasem nie
można go chwycić, będąc tuż obok niego. Szkoda też, że usunięto taktykowi
przenośny respawn, zastępując je stałymi, które można zdobywać na mapie.
Przydawał on się w momentach, gdy jedna z drużyn została zamknięta na głównym
respawanie. Tu ten problem rozwiązano po prostu dynamicznym miejscem odradzania
się - gdy zbyt wielu wrogich graczy znajduje się w okolicy, respawn
automatycznie przenosi się na drugi koniec mapy. Bardzo dobry pomysł –
rozwiązało to problem z „zamykaniem” drużyny na ich własnym respawnie, mimo to przenośny
by się jednak przydał. Zbalansowano też wyrzutnię, nie jest już tak potężna i
nie można nosić do niej tak wielu pocisków, jak poprzednio, dzięki czemu wymiana
rakiet nie jest już tak pospolita.
Singleplayer jak i multi
obsługują Move’a. Wbrew pozorom, nie daje on przewagi w multiplayerze, ale jest
sporą ciekawostką i pozwala pograć w zupełnie nowy sposób - celowanie jest
naprawdę wygodne. Największy problem to menu gry, zwłaszcza w multi - jest
chaotyczne, podział okienek niewygodny, a najgorzej wypada zarządzanie drużyną (często
mamy w gronie znajomych problemy z połączeniem się w jedną ekipę).
Plusy:
+ uniwersum
+ design wrogów
+ bronie
+ audio/ muzyka
+ grafika
+ multiplayer
+ klasy postaci
+ system osłon
+ różnorodność rozgrywki
+ pojazdy
+ wersja PL
+ obsługa Move
+ splitscreen
+ brutalne zabójstwa
Minusy:
- brak przenośnego respawnu
(multi)
- nieprzejrzyste menu gry
- brak coopa przy obecności
splita
- balans brutalnych zabójstw
Ocena: 8/10